Taxa de inmatriculare auto se va aplica si la camioanele de peste 3,5 tone


Majoritatea importatorilor de autovehicule noi sau second-hand reclama anomaliile rezultate din modificarile la noul Cod Fiscal, respectiv cele referitoare la taxa speciala de inmatriculare, ce va fi aplicata din 2007. In noul Cod Fiscal, guvernul a inlocuit accizele pentru masini cu o taxa de inmatriculare care creste pe masura ce vehiculul este mai vechi si mai poluant. Taxa a fost sanctionata de CE, intrucat incalca legislatia europeana, pentru ca, prin aceasta, masinile second-hand sunt "discriminate" fata de cele noi, incalcandu-se principiul liberei concurente.
Desi in proiectul de modificare si completare a Codului Fiscal se facea referire la faptul ca aceasta taxa va fi platita pentru autovehiculele de pana la 3,5 tone, in cuprinsul Legii 343/2006 nu se face o asemenea precizare. Acest aspect ar trebui clarificat prin publicarea normelor metodologice de aplicare a noilor reguli fiscale, neintocmite nici pana acum. Normele metodologice de aplicare a Codului Fiscal au fost lansate in dezbatere publica la inceputul lunii noiembrie 2006 si vor intra in vigoare odata cu Codul Fiscal, la 1 ianuarie 2007, dar cei mai multi dealeri au create deja stocuri de camioane noi si uzate, neinmatriculate.
Astfel, daca autocamioanele nu sunt inmatriculate pana la sfarsitul anului, in 2007, dealerii vor fi obligati sa plateasca aceasta taxa impovaratoare.
Taxa va fi aplicata si pentru vehiculele cu o vechime de doar 0-6 luni, ceea ce inseamna ca pentru un camion se va plati aproape 2.000 euro, daca se intarzie livrarea lui, dupa data fabricatiei. In cazul camioanelor second-hand, taxa de inmatriculare va fi prohibitiva. Ea variaza in functie de norma EURO, vechimea vehiculului si capacitatea cilindrica. Taxa pentru un camion de 4 ani ar putea ajunge si 25.000 euro. Importul de astfel de masini va avea toate sansele sa dispara daca legea ramane in aceasta formula.
Sursa: Gardianul