Integrarea ieftineste bautura de lux


Eliminarea taxelor vamale la importurile de alcool din Uniunea Europeana va duce la ieftinirea bauturilor din categoria premium cu aproximativ 20%, din 2007. Batalia se va da intre producatorii locali si importatorii de branduri de prestigiu. Totusi, importatorii nu se asteapta la o crestere a vanzarilor peste noapte. De la anul, romanii consumatori de bauturi de calitate vor putea cumpara sticla preferata la preturi mult mai mici, in urma ridicarii taxelor vamale la importurile de alcool din UE. La prima vedere, consumul de Ballantine`s, Jack Daniel`s, Teacher`s, Johnnie Walker, J&B ori de Finlandia, Smirnoff, Absolut Vodka si Wyborowa va creste ametitor. Totusi, importatorii sunt mai rezervati in aprecieri. Practic, o sticla de whisky, gin ori vodca din categoria premium va ajunge sa coste cu pana la 20% mai putin, dupa cum apreciaza Dan Ursu, director general al Cristalex. Reducerea vine din eliminarea taxei de import, care reprezinta intre 30-35% din pretul total. Trebuie luata in calcul insa si cresterea accizei la alcool din luna iulie a acestui an. Tudor Furir, director pentru Romania al companiei Allied Domecq, se asteapta ca o sticla de 0,7 litri de Ballantine`s, cel mai bine vandut brand de whisky din Romania, sa se ieftineasca de la 65 RON la 45 RON.
Vanzarile de bauturi din categoria de lux nu vor creste insa imediat. ""Este nevoie de cel putin sase luni pana cand consumatorul sa perceapa reducerile de pret"", explica Ursu. Primii care vor mari numarul consumatorilor traditionali de marci de lux vor fi bautorii ocazionali de branduri notorii.
Numai o crestere a veniturilor romanilor in spatiul european va duce la o majorare semnificativa a consumului de branduri de lux, care detin doar 2% din totalul pietei de alcool. Mult mai optimist este Tudor Furir, care estimeaza o dublare a consumului de marci de prestigiu.
in ciuda acestei masuri deloc incurajatoare pentru consumul de bauturi romanesti, producatorii locali nu se arata ingrijorati. Mircia Todea, director general al Prodvinalco Cluj, crede ca romanii nu vor renunta sa cumpere acele marci consacrate pe plan local, care au avantajul pretului mult mai mic. ""Pe noi nu ne ingrijoreaza concurenta, ci faptul ca nu suntem lasati sa devenim competitivi intr-o piata unica"", ne-a declarat Todea, care este si prim-vicepresedinte al Asociatiei Patronale a Industriei Alcoolului si Bauturilor Alcoolice din Romania (GARANT). ""Noi avem cumparatorii nostri, in timp ce marcile de prestigiu se adreseaza unei anumite categorii de consumatori"", adauga Mircia Todea. Afirmatia este verificata pe deplin in cazul consumului de vodca din Romania, care se bazeaza in proportie de 98,8% pe produsele locale, potrivit estimarii formulate de compania de studii de piata ISWR. in schimb, whisky-ul de import conduce detasat, cu o cota de aproximativ 97% din consumul total. ""Sigur este ca se vor reduce diferentele de pret intre marcile de prestigiu si cele autohtone"", sunt de acord jucatorii pietei.
Sursa: Adevarul


Please publish modules in offcanvas position.