Vanzarile din usa in usa au crescut cu 45%


Vanzarile directe de bunuri de consum din Romania s-au cifrat anul trecut la 641 milioane lei (177 milioane euro), in crestere cu 45% comparativ cu 2004, cea mai mare pondere fiind detinuta de segmentul de produse cosmetice si de ingrijire, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Euromonitor.
Astfel, vanzarile de produse cosmetice si de ingrijire au reprezentat circa 96a din totalul pietei, insumand 620 milioane lei (171,1 milioane euro).
In acelasi timp, segmentele de vitamine si suplimente alimentare si cel de produse de ingrijire a locuintei s-au inscris pe un trend ascendent, in urma activitatii distribuitorilor de profil precum Amway si Herbalife, dar si a unor jucatori locali mai mici. Potrivit Euromonitor, vanzarile directe sunt cel mai important canal de distributie pentru produsele cosmetice si de ingrijire, reprezentand o treime din totalul pietei acestor produse.
"Cota de piata a acestui segment a crescut constant in perioada analizata, in primul rand datorita dezvoltarii multinationalelor Avon si Oriflame. Vanzarile directe sunt cel mai popular canal de distributie pentru produsele de ingrijire a pielii, de machiaj si parfumuri.
Principalul avantaj al acestor companii este ca ele sunt percepute ca ofera produse premium la preturi mici. Prezenta lor a crescut la nivel national datorita sfaturilor reprezentantilor de vanzari, sampling si a platii in rate", se mai arata in studiu.

Avon si Oriflame sunt cei mai importanti jucatori pe piata de vanzari directe, cele doua companii insumand aproximativ 40a din piata totala de cosmetice. Topul companiilor de vanzari directe este completat de Herbalife pe locul trei si Amway pe patru. Potrivit Asociatiei Romane a Companiilor de Vanzari Directe, in anul 2005, in Romania erau inregistrate 49 de astfel firme.
Piata romaneasca de marketing direct a atins anul trecut zece milioane de euro, cu 75% mai mult decat nivelul inregistrat in 2004, acest segment fiind unul dintre domeniile cu cel mai rapid ritm de crestere din Romania. "Subdomeniile cu cresterea cea mai mare au fost: vanzarea prin corespondenta, cu o crestere de 127% si creatia si strategia de marketing direct, cu o crestere de 79%", potrivit datelor Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD).
Ioan Coaca, directorul OPS, unul dintre principalii jucatori de pe piata, declara in urma cu doua luni, la un seminar dedicat acestui domeniu, ca marketingul direct reprezinta doar 4% din valoarea publicitatii conventionale, comparativ cu alte state europene in care ponderea ajunge la 60%-70%.
In acelasi timp, piata locala de profil este de 5-7 ori mai mica decat cea din Ungaria, principalul motiv fiind bugetele foarte mici alocate de companii pentru acest gen de promovare. Decalajul foarte mare intre marketingul direct si publicitatea conventionala se va reduce in urmatorii ani.
Sursa: Evenimentul Zilei


Please publish modules in offcanvas position.