Autostrada Soarelui ripleaza valoarea terenurilor din Fetesti


Informatia ca se va da drumul circulatiei, fie si numai pe un singur fir, pe tronsonul Drajna-Fetesti din Autostrada Soarelui a pus pe jar piata imobiliara locala. in prezent, prea putini dintre fetestenii obisnuiti sunt optimisti cand se gandesc ca "vine Autostrada". in primul rand, acela nu va fi decat un drum ingradit, pe care masinile vor trece cu peste o suta pe ora, soferii grabiti catre litoral (sau catre Bucuresti) fiind multumiti ca au conditii occidentale de trafic. in plus, intre oras - zona locuita - si carosabilul Autostrazii e o distanta apreciabila, deci, la prima vedere, orasul nu va avea mare lucru de castigat. Cunoscatorii sunt insa de alta parere. Fetestiul e singurul municipiu pe langa care va trece, tangential, Autostrada Soarelui. Acum, terenurile din centrul orasului au valori cuprinse intre 15 si 20 euro/mp, iar in sud - zona dintre periferie si viitoarea autostrada - nu trec de 2 euro/mp. Parcelele relativ mici, aflate aproape integral in proprietate privata, sunt incadrate in categoria terenurilor agricole, situatie care i-a cam ingrijorat pe marii investitori, obisnuiti cu suprafete de ordinul miilor de hectare. "Un moment important pentru aceasta piata a fost cand s-au acordat despagubirile in vederea constructiei autostrazii, statul oferind proprietarilor intre 1,5 si 2 euro/mp; de-atunci, preturile nu au mai evoluat, dar cred ca se vor tripla in urmatorii doi-trei ani", ne-a declarat primarul municipiului Fetesti, Radu Vacarus. El apreciaza ca aceasta zona va fi un El Dorado pentru investitorii straini, din urmatoarele motive: * va fi pusa in valoare apropierea de bratul Borcea al Dunarii, pe calea navigabila urmand sa apara si un port turistic si comercial; * in timp, sudul Fetestiului va deveni un nod fluvial-rutier, unde marfurile aduse pe Canalul Dunare-Marea Neagra se vor putea transfera in camioane, pentru continuarea transportului pe cale terestra (sa nu uitam ca Fetestiul este si un nod feroviar) * zona Constantei a inceput sa se cam aglomereze, iar distanta de cateva zeci de kilometri nu ar fi un impediment pentru relocarea investitiilor, cel putin in cazul depozitelor de marfuri industriale; * legatura rutiera intre oras si autostrada este suficient de bine asigurata, prin amenajarea a doua pasarele; * Fetestiul are o populatie tanara, relativ bine instruita, forta de munca are un grad ridicat de calificare si, nu in ultimul rand, o buna predispozitie la reconversii profesionale.
Unul dintre fostii parlamentari ai judetului Ialomita, Aurel Chelbea, da ca aproape sigura finalizarea in acest an a aductiunii de gaze naturale, a carei dezvoltare vine tot dinspre Drajna. in cel putin doi-trei ani se spera ca terenurile din aceasta zona sa fie dotate si cu o infrastructura completa. Autoritatile locale ne-au marturisit ca mai multe companii multinationale de prestigiu fac tatonari in vederea achizitiilor unor terenuri in zona, insa proprietatile sunt impartite pe parcele mici.
"Negocierea din poarta-n poarta nu sta in obisnuinta marilor investitori, asa ca micii speculatori vor avea mult de lucru", ne-au declarat specialistii pietei imobiliare. Ei spun ca speculatorii pot sa achizitioneze parcele bucata cu bucata, apoi sa vanda suprafata mare rezultata din alipirea acelor proprietati, insa "va trebui sa actioneze discret, daca vor sa aiba succes".
(Adevarul)


Please publish modules in offcanvas position.