Finantele se ocupa si de combaterea concurentei neloiale


Firmele care au fost afectate de concurenta neloiala prin intermediul mijloacelor de informare in masa scrise (ziare, pagini Internet etc) se pot adresa Biroului Practici Neloiale care functioneaza in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Bucuresti. Biroul este functional de la inceputul anului 2004 si a preluat sarcinile Oficiului Concurentei. Diferenta dintre atributiile Consiliul Concurentei si cele ale biroului mentionat este ca autoritatea de concurenta se ocupa de protejarea pietei prin reprimarea intelegerilor si practicilor neconcurentiale (carteluri, intelegeri privind preturile etc.) pe cand biroul din cadrul Finantelor Bucuresti verifica si sanctioneaza faptele de conduita neloiala. Marinela Kober, directoarea Biroului Practici Neloiale, ne-a explicat ca publicitatea neloi ala este cunoscuta drept publicitate comparativa. Concret, o firma care isi face publicitate in media scrisa folosind tot felul de comparatii referitoare la pretul, calitatea sau imaginea unui produs similar al unei firmei concurente si da si numele produsului cu care se compara poate fi acuzata de concurenta neloiala sau publicitate comparativa potrivit Legii 298/2001 referitoare la combatarea concurentei neloiale. Biroul Practici Neloiale poate fi sesizat cu privire la astfel de metode de publicitate, insa aparute numai in mass-media scrisa, deoarece publicitatea radio si TV este reglementata de Consiliul National al Audiovizualului.
Cea mai importanta conditie pentru ca o asemenea fapta sa fie incadrata in randul practicilor neloiale este ca cele doua firme sa fie concurente, iar cele doua produse comparate in cadrul mesajului publicitar sa fie foarte apropiate ca si caracteristici. ""Dupa ce primim sesizarea din partea firmei care se considera prejudiciata urmeaza sa v erificam foarte atent sesizarile primite. Precizez ca firmele care inainteaza astfel de plangeri trebuie sa vina la Biroul nostru cu dovezi foarte solide. Spre exemplu, un decupaj dintr-un ziar cu materialul publicitar incriminat poate fi o dovada utila"", a precizat Kober.
In functie de gravitatea faptei, sanctiunile prevazute de lege pentru publicitate comparativa sunt cuprinse intre 15 milioane de lei vechi si 40 milioane de lei vechi si pot fi actualizate cu inflatia. De asemenea, sanctiunile acordate de Biroul mentionat apar si in certificatele firmelor emise de Registrul Comertului. Firma sanctionata poate face plangere in justitie, iar firma pagubita poate cere, tot in instanta, daune.
(Ziua)


Please publish modules in offcanvas position.